Ook betaalbaar wonen in de dorpen

27 juni 2023

Voor veel jongeren is het vinden van een betaalbaar huis in de dorpen van de voormalige gemeente Graft-De Rijp een grote uitdaging. Ook voor doorstromers die kleiner willen gaan wonen is er (te) weinig aanbod van betaalbare woningen. Regelmatig krijgen wij hier als PvdA vanuit de dorpen vragen over.

Om die reden heeft PvdA-raadslid, en inwoner van De Rijp, Mathijs de Boer samen met zijn dorpse collega’s van de VVD, het CDA en LA het college via een motie opgeroepen de mogelijkheden voor nieuwbouw in kaart te brengen en te komen met een woonvisie voor de dorpen. Onderzoek naar de woonbehoefte via een onderzoek in samenwerking met de dorpsraad is hierin voor de PvdA van groot belang. Op 26 juni is de motie met grote meerderheid door de gemeenteraad aangenomen.

Alleen met een concreet en breed gedragen woonvisie kunnen we voor iedereen een betaalbaar thuis realiseren in het dorp waar men is opgegroeid. De PvdA zal zich hiervoor blijven inzetten.