Kieskompas

22 februari 2018

Na een intensieve samenwerking de voorbije maanden gaan morgen alle Kieskompassen live! U kunt het Kieskompas voor Alkmaar vinden op:

Kieskompas in 35 gemeenten, 10.000 standpunten van 325 politieke partijen zijn gecheckt!

Het lijkt erop dat er nog nooit zoveel stemhulpen zijn gemaakt als voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Inwoners van 35 gemeenten hebben geluk: zij kunnen vanaf woensdag 21 februari een Kieskompas raadplegen. De stellingen in een Kieskompas zijn samen met de betrokken partijen vastgesteld.
De methodiek van Kieskompas garandeert dat de politieke partijen voldoende van elkaar verschillen op deze stellingen.

Bovendien is Kieskompas de enige stemhulp die de standpunten van alle partijen controleert(bij andere stemhulpen kunnen partijen zelf invullen wat ze maar willen). Dit geeft de gebruikers de garantie dat de informatie in een Kieskompas volledig en betrouwbaar is. “Wij hebben de afgelopen weken ruim 10.000 standpunten van 325 politieke partijen gecheckt”, aldus Tom Etienne, projectmanager van Kieskompas. “Bij twijfel hebben we contact opgenomen en de partijen gevraagd om hun standpunt verder toe te lichten of ander bewijs aan te leveren. Al deze informatie is te vinden in het Kieskompas.”

Door deze intensieve kwaliteitscontrole hanteert Kieskompas een maximum van 35 kompassen voor gemeenten.

‘De PvdA Alkmaar heeft in de afgelopen raadsperiode als grootste landelijke partij in Alkmaar en als tweede partij in de raad inhoudelijk, constructief en met een sociaal hart oppositie gevoerd.
We hebben met deze stijl als lokale afdeling onze stempel kunnen drukken en veel resultaten bereikt. Alle kandidaten zijn hierdoor zeer gemotiveerd. Geïnspireerd door wat er de afgelopen herindelingsverkiezingen in Leeuwarden is gebeurd, wil de PvdA Alkmaar de lijn doorzetten. Ook in Alkmaar hebben we de ambitie om met een sociaal hart bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij te worden.
Op naar 21 maart 2018!’