Huiskamergesprek over wonen in Alkmaar

13 oktober 2020

Maandag 26 oktober organiseren we als PvdA Alkmaar een huiskamergesprek over wonen in Alkmaar. Specifiek gaan we het hebben over starters op de woningmarkt. Wat willen zij? Sociale huur? Middenhuur? Een betaalbare koopwoning? Waar lopen zij tegenaan in hun zoektocht naar een betaalbare woning? Wat kan “de politiek” doen? Wat moet de landelijke politiek echt oppakken, en wat kan Alkmaar zelf doen? Aan welke concrete projecten werkt de gemeente Alkmaar nu? En wat doet onze Tweede Kamerfractie? Over deze en al jullie andere vragen gaat het gesprek.

Wie?
Aan tafel zitten:

•  Paul Verbruggen, wethouder wonen,
  • David Rubio Borrajo, fractievoorzitter van de PvdA Alkmaar
  • Martin van Rijn, voorzitter AEDES (de koepel van woningbouwcorporaties)
  •  Tweede Kamerlid Henk Nijboer

Wanneer?
26 oktober, vanaf 19.30 tot 21.00 online vanuit je eigen huiskamer of – mits de RIVM richtlijnen dat toelaten – fysiek in Podium Victorie (inloop 19.00).

Ben jij, of ken jij iemand die jong is en graag een huis wil? Je zoon, je buurmeisje, een nichtje dat net afgestudeerd is? Geef hem, haar én jezelf gauw op via dit formulier. En laat ze onze facebookpagina volgen om op de hoogte te blijven van wat de PvdA Alkmaar hier aan doet. Deel je vraag of ervaring met #bouwenbouwenbouwen.