Onze drie speerpunten voor Oudorp

7 februari 2018

De wijkkrant Oudorpertijden heeft een verkiezingsspecial uitgebracht, waarin wij onder meer uiteen zetten wat onze speerpunten voor Oudorp zijn. U ziet ze hieronder!

1. Groene Hart

Een van de speerpunten van de PvdA is het tijdig betrekken van omwonenden bij (bouw)plannen in hun buurt. De afgelopen jaren hebben we gezien dat dit lang niet altijd vanzelfsprekend is. Gelukkig is er een groep betrokken Oudorpers die een prachtig plan hebben gemaakt voor een groene invulling van het voormalige Kolpingterrein. De PvdA schaart zich van harte achter dit plan en zou graag zien dat de gemeente hier ook geld voor beschikbaar stelt. Het plan kost 150.000 euro, een eenmalige investering die de afgelopen jaren makkelijk gedekt had kunnen worden uit verschillende overschotten. Een gemiste kans voor de huidige coalitie! Wat ons betreft komt dit geld er alsnog, zodat er eindelijk wat kan gebeuren met dit mooie stukje Oudorp.

1. Weidevogels

De Oudorperhout is een uniek natuurgebied midden in de stad, waar weidevogels zoals de kievit en de grutto broeden. Hun leefgebieden staan overal in Nederland onder druk en er woedde vorig jaar dan ook een politieke discussie over de vraag of er niet meer gedaan moest worden om deze in Alkmaar te beschermen. Wat de PvdA betreft wel. De Oudorperhout is in de eerste plaats een natuurgebied. Andere belangen, zoals agrarische, zijn altijd ondergeschikt aan de unieke natuurwaarde van dit prachtige stukje Alkmaar. Uiteraard moeten we daarbij goed letten op eventuele risico’s, maar het uitgangspunt moet natuurbescherming zijn. De Oudorperhout is misschien kleiner dan de Eilandspolder, maar zeker even waardevol!

1. Nieuwe woningen op industrieterrein

Ook in onze visie zien wij meer ruimte voor woningen op de industriegebieden langs het Noord-Hollands kanaal. Industrieterrein Oudorp gaat dus flink op de schop. Als wij de grootste partij worden, willen we zorgen dat een fors deel van deze woningen betaalbaar blijft zodat ook jongeren, starters en ouderen met een kleiner inkomen in de buurt kunnen blijven wonen. Een Oudorper heeft moeite met wonen in een andere wijk, dat weten wij heel goed.  Eerder deze maand organiseerden we al een thema-avond over de toekomst van de woningbouw in Alkmaar, de komende jaren blijven we hier scherp op sturen.

link naar de oudorpertijden: http://oudorpertijden.nl/verkiezingen-alkmaar#!/partij-van-de-arbeid.

‘De PvdA Alkmaar heeft in de afgelopen raadsperiode als grootste landelijke partij in Alkmaar en als tweede partij in de raad inhoudelijk, constructief en met een sociaal hart oppositie gevoerd.
We hebben met deze stijl als lokale afdeling onze stempel kunnen drukken en veel resultaten bereikt. Alle kandidaten zijn hierdoor zeer gemotiveerd. Geïnspireerd door wat er de afgelopen herindelingsverkiezingen in Leeuwarden is gebeurd, wil de PvdA Alkmaar de lijn doorzetten. Ook in Alkmaar hebben we de ambitie om met een sociaal hart bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij te worden.
Op naar 21 maart 2018!’

Waar ben je naar op zoek?