Bouwen, bouwen, bouwen.

7 mei 2018

Bouwen, bouwen, bouwen

We kondigden het al aan in ons verkiezingsprogramma: wat de PvdA betreft is duurzame woningbouw de grootste uitdaging voor de komende vier jaar. Er moeten meer nieuwe woningen komen, vooral kleine, betaalbare woningen voor starters en ouderen, en bestaande huizen moeten in hoog tempo duurzaam gemaakt worden. Voor beide uitdagingen moet de gemeente intensief samenwerken met woningbouwcorporaties, netbeheerders, bouwbedrijven, projectontwikkelaars en niet te vergeten de inwoners van Alkmaar. Die partijen staan te springen om aan de slag te gaan, maar verwachten wel dat de gemeente de regie neemt. Afwachten en af en toe een los projectje omarmen kan echt niet meer. Wij zullen ons de komende tijd maximaal inzetten voor een stevig gemeentelijk woningbouwbeleid. Aan het werk!

De fractie van de PvdA Alkmaar

‘De PvdA Alkmaar heeft in de afgelopen raadsperiode als grootste landelijke partij in Alkmaar en als tweede partij in de raad inhoudelijk, constructief en met een sociaal hart oppositie gevoerd.
We hebben met deze stijl als lokale afdeling onze stempel kunnen drukken en veel resultaten bereikt. Alle kandidaten zijn hierdoor zeer gemotiveerd. Geïnspireerd door wat er de afgelopen herindelingsverkiezingen in Leeuwarden is gebeurd, wil de PvdA Alkmaar de lijn doorzetten.

Waar ben je naar op zoek?